|
|
Objektumok
Group
- Modify/Group parancs alkalmazásával tudjuk elkerülni, hogy az alakzatok mozgatása közben
ne töröljék egymás részeit.
- Ctrl Up/Down – láthatóság sorrendje (háttérbe/előtérbe hozás)
- A csoportosítás megszüntetése: Modify/Ungroup = Modify/Break apart
Symbol
- Az animációk készítése során az alakzatokból legtöbbször symbol-t készítünk.
Ekkor az objektumra hasonló szabályok vonatkoznak, mint a group parancs esetében.
- Insert/Convert to symbol vagy F8
Ki kell választani, hogy movie clip, button vagy graphic legyen az alakzatból.
Továbbá a Registration-nél meg kell adni, hogy legyen symbol középpontja, amely például
a forgatás középpontja is lesz.
- A symbol megszüntetése: Modify/Break apart
- Mind a group-ot mind a symbolt duplakattintással módosíthatjuk.
Ekkor színpad többi része elszürkül. Objektumban is lehet objektumot létrehozni.
Mindegyiknek külön timeline-ja és layerszerkezete van.
Fontos megjegyezni, hogy ha beléptem egy symbol-ba, akkor az már nem minősül symbolnak,
azaz nem csinálhatok vele tweeneket.
Tween-ek
- Amikor animációt készítünk rendszerint meghatározunk egy időtartamot, amely alatt az animáció lefut.
Ez időtartam első és utolső időegységében megadjuk az alakzatot az animáció jellegétől függően.
(színátmenet, alak- és méretváltoztatás ill. helyváltoztatás)
A gyakorlatban un keyframe-eket kell elhelyezni a timeline-on.
E kulcskockákban adható meg az alakzat ill az objektum kezdő és végállapota.
A tween lesz az, ami biztosítja az átmenetet a kezdő és végállapot között.
- Keyframe-eket az Insert/Keyframe paranccsal vagy az F6 billentyűvel helyezhetünk el a timeline-on.
A tween pedig a timeline-on való jobb klikk után a Create motion tween utasítással hozható létre.
Ez alól kivételt képez az alakváltozás animáció, de ennek bemutatására konkrét példa látható.
|
|
|
|
|