B blokk, Távoktatás: Flash előadás




 

Objektumok


Group

  • Modify/Group parancs alkalmazásával tudjuk elkerülni, hogy az alakzatok mozgatása közben ne töröljék egymás részeit.
  • Ctrl Up/Down – láthatóság sorrendje (háttérbe/előtérbe hozás)
  • A csoportosítás megszüntetése: Modify/Ungroup = Modify/Break apart

Symbol
  • Az animációk készítése során az alakzatokból legtöbbször symbol-t készítünk.
    Ekkor az objektumra hasonló szabályok vonatkoznak, mint a group parancs esetében.

  • Insert/Convert to symbol vagy F8
    Ki kell választani, hogy movie clip, button vagy graphic legyen az alakzatból.
    Továbbá a Registration-nél meg kell adni, hogy legyen symbol középpontja, amely például a forgatás középpontja is lesz.

  • A symbol megszüntetése: Modify/Break apart

  • Mind a group-ot mind a symbolt duplakattintással módosíthatjuk. Ekkor színpad többi része elszürkül. Objektumban is lehet objektumot létrehozni.
    Mindegyiknek külön timeline-ja és layerszerkezete van.
    Fontos megjegyezni, hogy ha beléptem egy symbol-ba, akkor az már nem minősül symbolnak, azaz nem csinálhatok vele tweeneket.


Tween-ek
  • Amikor animációt készítünk rendszerint meghatározunk egy időtartamot, amely alatt az animáció lefut. Ez időtartam első és utolső időegységében megadjuk az alakzatot az animáció jellegétől függően. (színátmenet, alak- és méretváltoztatás ill. helyváltoztatás)
    A gyakorlatban un keyframe-eket kell elhelyezni a timeline-on. E kulcskockákban adható meg az alakzat ill az objektum kezdő és végállapota.
    A tween lesz az, ami biztosítja az átmenetet a kezdő és végállapot között.

  • Keyframe-eket az Insert/Keyframe paranccsal vagy az F6 billentyűvel helyezhetünk el a timeline-on. A tween pedig a timeline-on való jobb klikk után a Create motion tween utasítással hozható létre. Ez alól kivételt képez az alakváltozás animáció, de ennek bemutatására konkrét példa látható.

 


Bérczi Ádám, Meszlényi Balázs és Százados Tibor © 2003