B blokk, Távoktatás: Flash előadás




 


2. Objektumhoz rendelt ActionScript

       Ha létrehozunk egy movie clip-et, és kijelöljük, az F9 lenyomásával a hozzákapcsolódó ActionScript panelt hozhatjuk be. Itt előszőr azt kell megadnunk, hogy milyen típusú eseményre történjen valami. Ezt az OnClipEvent kulcsszóval tehetjük meg, amit Normal módban a baloldali menüben is megtalálhatunk. A következő példában egy movie clipet fogunk forgatni, de nem az előzőekben tanult módszerrel, hanem programkóddal. Ehhez a következőket tegyük:

  • Hozzunk létre egy movie clipet
  • Jelöljük ki, és nyomjuk le az F9-et
  • Váltsunk át expert módba, és írjuk be az alábbi sorokat:


  • onClipEvent (enterFrame) {
    _rotation++;
    }


    Ezen sorok hatására objektumunk egy fokonként elkezd forogni. Ebből is látható, hogy egy rajzobjektumnak többféle tulajdonsága van, ezek közül egy ilyen a _rotation. (Ilyen még például az _x, _y, _alpha, stb.)

    megtekintés

    3. Komplex példa

           A következő példában egy pattogó labdát valósítunk meg, ehhez mindössze egy movie clip-re van szükségünk, melyhez a következő ActionScriptet írjuk:

    onClipEvent (load) {
    xirany=0.5;
    yirany=0.1;}

    onClipEvent (enterFrame)
    {
    _x=_x+xirany*10;
    _y=_y+yirany*10;
    if (_x>370) {xirany=-xirany;}
    if (_x<30) {xirany=-xirany;}
    if (_y>370) {yirany=-yirany;}
    if (_y<30) {yirany=-yirany;}
    _rotation+=3;
    }

    megtekintés

    Előző oldal
     
     


    Bérczi Ádám, Meszlényi Balázs és Százados Tibor © 2003